ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ 17/09/2020
2021-01-19 08:13
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΕ Δ.Σ. ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΕΡΓΑΤΟΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΦΑΜΑΡ
Ημερομηνία: 17 Σεπτεμβρίου 2020
Συμμετέχοντες:
Από την εταιρεία
Α. Σαγιάκος, Αθ. Μυτιληναίος, Μ. Σελιάμη, Κ. Μαντά
Από το σωματείο
Σ. Παπαθεοχάρης, Β. Μπαλαμούτη, Γ. Μακροδημήτρης, Γ. Βαρσαμάς, Α. Χαλβατζή
ΘΕΜΑΤΑ:
1. Επικύρωση των πρακτικών της προηγούμενης συνάντησης.
2. Εκκρεμή θέματα από την προηγούμενη συνάντηση, (Επίδομα τροφής, ετήσια δωροεπιταγή, μπόνους παρουσίας για την περίοδο των υγειονομικών μέτρων, επέκταση δρομολογίων λεωφορείων μεταφοράς προσωπικού).
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
- Επικύρωση Πρακτικών Ιουλίου
Συζητήθηκαν, μεταξύ σωματείου και εταιρείας, τα πρακτικά του Ιουλίου καταλήγοντας στη τελική μορφή του κειμένου προς υπογραφή.
- Αυξήσεις
Το σωματείο είχε προτείνει 5% αύξηση και βάση των συζητήσεων που είχαν γίνει περίμενε μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης από αυτό που δόθηκε, ενώ παράλληλα θα πρότεινε μία κλιμακωτή αύξηση σε συνδυασμό με το μισθολογικό επίπεδο του προσωπικού, για παράδειγμα στους εργαζόμενους με συμβάσεις Φαρμάκου η αύξηση του 1% είναι 6ευρώ ενώ για τον εργαζόμενο με ΕΓΣΣΕ αναλογεί σε 1ευρώ.
Για την εταιρεία η συνολική αύξηση του 1% είναι ένα πολύ θετικό δείγμα, καθώς οι μέτοχοι είναι μόνο 6μήνες και θα μπορούσαν να μην κάνουν καμία κίνηση μέχρι να δούνε πρώτα πως κινούνται τα πράγματα. Από τις συζητήσεις που έχουν γίνει με τους μετόχους, φαίνονται αξιόπιστοι σε αυτά που λένε και κάνουν.
Το σωματείο υπενθύμισε ότι οι προηγούμενοι μέτοχοι στους 6 μήνες είχαν δώσει αύξηση 1% βαφτίζοντας την μάλιστα “συμβολική” συνοδεύοντας την και από δωροεπιταγή.
- Συμβάσεις 6ωρων Διανομή
Έγινε αναφορά από το σωματείο ότι υπάρχουν ακόμα άτομα στη διανομή με συμβάσεις 6ωρου με σύμβαση ΕΓΓΣΕ, που ήταν 8ωροι με σύμβαση φαρμάκου. Επίσης στις λίγες επαναφορές προτιμώνται νέοι εργαζόμενοι τη στιγμή που υπάρχουν παλαιοί που ήταν οκτάωροι και έγιναν εξάωροι και αυτό είναι άδικο. Όπως να προσλαμβάνονται από εργολάβο οκτάωροι τη στιγμή που υπάρχουν παλαιοί εξάωροι.
Η εταιρεία ανέφερε ότι το έχει λάβει υπόψη της και γίνονται ενέργειες και θα εξακολουθήσουν να γίνονται όσο η διανομή δείχνει να αναπτύσσεται.
- Ετήσια Δωροεπιταγή
Αναφορικά με την ετήσια δωροεπιταγή η πρόταση του σωματείου είναι να δοθεί τα Χριστούγεννα δωροεπιταγή 120€ για όλο το προσωπικό.
Η εταιρεία ανέφερε ότι το έχει λάβει υπόψη της, δεν υπάρχει όμως απάντηση αυτή τη στιγμή καθώς θεωρεί ότι είναι πολύ νωρίς.
- Μπόνους παρουσίας για την περίοδο covid -19
Ζητήθηκε από το σωματείο να δοθεί μπόνους παρουσίας στους εργαζόμενους που έχουν καθημερινή παρουσία στο χώρο εργασίας το διάστημα της επιδημίας. Έγινε υπενθύμιση στην εταιρεία πόσο κουραστική ήταν εκείνη η περίοδος τόσο σωματικά μιας και οι εργαζόμενοι εργάζονταν υπερωριακά 11ωρα για να καλύψουν τις ανάγκες της εταιρείας ενώ στη διανομή υπήρχαν εργαζόμενοι που τους μήνες της καραντίνας κάθονταν κάθε μέρα υπερωρία, αλλά και ψυχολογικά μιας και αυτοί οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να δουλέψουν όλη αυτή την περίοδο από την ασφάλεια του σπιτιού τους.
Η εταιρεία δεν εκμεταλλεύτηκε κανέναν εργαζόμενο, δεν πήρε κανένα μέτρο διαθεσιμότητας, αναστολής ίσα ίσα έλαβε τα καλύτερα δυνατά μέτρα για να διασφαλίσει τους εργαζόμενους και την υγεία τους, και συνεχίζονται προσπάθειες βελτίωσης όπως για παράδειγμα αύξηση του ποσοστού τηλεργασίας όπου είναι εφικτό. Δεν υπάρχει κάποια απάντηση από πλευράς εταιρείας αυτή τη στιγμή για το μπόνους
Το σωματείο ανέφερε ότι η εταιρεία δεν μπορεί να κάνει χρήση διαθεσιμότητας και αναστολής εφόσον δεν ανήκει στις πληγέντες επιχειρήσεις ενώ την ίδια στιγμή έχει κερδοφορία. Όσο αφορά τα μέτρα ναι συμφωνούμε ότι έχει πάρει, όχι όμως τα καλύτερα δυνατά μιας και σε πολλά μέτρα που έχουμε προτείνει βάζει σαν προτεραιότητα τη λειτουργικότητα της επιχείρησης. Για αυτό πιστεύουμε ότι πρέπει να επιβραβευθούν έξτρα οι εργαζόμενοι.
- Επέκταση πούλμαν
Η επέκταση των δρομολογίων έχει υλοποιηθεί για την α βάρδια. Για την β βάρδια είναι ήδη δρομολογημένο και θα κλείσει εντός των επόμενων ημερών. Έχουμε καθυστερήσει λόγω της απασχόλησης με τα κρούσματα. Επίσης γίνεται προσπάθεια να χωριστούν τα δρομολόγια για 48 και 49, όπως έχει γίνει πρόταση και από το σωματείο, ώστε να έχουμε συγκεκριμένα άτομα σε συγκεκριμένα λεωφορεία και να μην υπάρχει επαφή εργαζομένων 48 και 49. Επίσης οι επεκτάσεις των δρομολογίων θα γίνουν κανονικά όπως έχει συμφωνηθεί.
Το σωματείο θα ήθελε η επέκταση να γίνει και στα δρομολόγια της Θήβας.
- Επίδομα Τροφής
Για το επίδομα τροφής, το σωματείο ζήτησε, εφόσον η εταιρεία δεν έχει την θέληση να το αναπροσαρμόσει στα σημερινά τιμαριθμικά δεδομένα τουλάχιστον να πραγματοποιήσει το πρώτο αίτημα, να δοθεί σε όλους, ώστε να υπάρχει ίση μεταχείριση για όλους τους εργαζόμενους, να μην υπάρχουν κατηγορίες εργαζομένων κάποιοι εργαζόμενοι να παίρνουν επίδομα τροφής και κάποιοι όχι.
Η εταιρεία θεωρεί ότι δεν μπορεί να συζητάει κάτι που είναι κομμένο 15 χρόνια, είναι όμως θετική να εξετάσει πιο σύγχρονες μορφές και ιδέες. Αυτή την στιγμή δεν έχει κάτι να προτείνει. Περιμένει τις προτάσεις του σωματείου.
- Υποχρεωτική χρήση μάσκας στο πούλμαν
Το σωματείο ανέφερε ότι την Παρασκευή 11/09 η εταιρεία τιμώρησε συναδέλφους που δεν φορούσαν μάσκα στα λεωφορεία με αργία. Επίσης τιμώρησε συναδέλφους που ήταν μέσα στο ΙΧ τους χωρίς μάσκα. Η θέση του σωματείου είναι ότι θα έπρεπε πρώτα να ενημερωθούν οι συνάδελφοι ότι θα γίνουν έλεγχοι και θα υπάρχουν κυρώσεις και μετά να προχωρήσει η εταιρεία, εάν δεν συμμορφώνονταν, σε τιμωρίες. Στο μόνο τμήμα που έγιναν αυστηρές συστάσεις για την χρήση της μάσκας ήταν στην απογευματινή βάρδια της Επικόλλησης την Πέμπτη το απόγευμα, προφανώς μετά που έμαθαν για το κρούσμα στο τμήμα.
Το σωματείο θεωρεί ότι η εταιρεία είχε στα χέρια της την καλύτερη ευκαιρία να ευαισθητοποιήσει τους εργαζόμενους για να κάνουν σωστή χρήση της μάσκας και προτίμησε να μην πει τίποτα για το κρούσμα και να επιβάλει τιμωρίες. Έκανε εφαρμογή αυστηρής ποινής του Εσωτερικού Κανονισμού της Εταιρείας χωρίς καν να καλέσει σε απολογία τους εργαζόμενους. Το σωματείο αναφέρει ότι θα μπορούσε το ίδιο να παρέμβει δυναμικά εκείνη την στιγμή και δεν το έκανε για να μην περάσει λάθος μηνύματα στους συναδέλφους όσο αφορά την χρήση μάσκας.
Τα λεωφορεία είναι εργασιακός χώρος αλλά τα ΙΧ είναι ιδιωτικός χώρος των εργαζομένων και μόνο η πολιτεία έχει δικαίωμα να επιβάλει μέτρα και κυρώσεις, που δεν το έχει κάνει. Το σωματείο θεωρεί ότι η εταιρεία δεν έχει κανένα τέτοιο δικαίωμα. Το ότι είχε περάσει 1 μέτρο την πύλη και άρα ήταν σε χώρο της εταιρείας δεν είναι σοβαρός ισχυρισμός. Θα άλλαζε δηλαδή κάτι εάν σταματούσαν 1 μέτρο πριν τη πύλη, έβαζαν τις μάσκες τους, και έμπαιναν μέσα; Θα μπορούσε η εταιρεία να είχε κάνει συστάσεις να φορέσουν την μάσκα τους πριν βγουν από το αυτοκίνητο τους. Είναι παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των εργαζομένων. Για αυτό το σωματείο ζητάει τα μεροκάματα τουλάχιστον των εργαζομένων στα ΙΧ να επιστραφούν, καθώς αυτές οι τακτικές εξοργίζουν τους εργαζόμενους και τους προκαλεί να κοροϊδεύουν αντί να κάνουν σωστή εφαρμογή των μέτρων όπως είναι το ζητούμενο.
Η εταιρεία από την πλευρά της είχε ενημερώσει το προσωπικό καθώς είχαν γίνει στο παρελθόν συστάσεις και εφόδους από το HSE. Η εταιρεία δεν έχει σκοπό να κάνει ελέγχους σε ιδιωτικά αυτοκίνητα αλλά είναι απαραίτητο να επέμβει εφόσον εντός του εργασιακού χώρου δεν τηρούνται τα μέτρα και οι κανόνες που έχει ορίσει. Επίσης, κατόπιν πρότασης του σωματείου, θα εξετάσει ως μέτρα προστασίας την επέκταση των αποδυτηρίων και το κιόσκι όπου το προσωπικό κάνει το διάλειμμά του.
- Κρούσματα
Η εταιρεία έχει καλύψει όλα τα τεστ των εργαζομένων και δεν έχει καμία πρόθεση να ζητήσει από τους εργαζόμενους που έχουν βγει εκτός λόγω καραντίνας να αναπληρώσουν τις ώρες όταν επιστρέψουν.
Το σωματείο ζήτησε από την εταιρεία να μάθει πότε ενημερώθηκε για την ασθένεια του πρώτου κρούσματος και τις ενέργειες που έγιναν.
Σύμφωνα με την εταιρεία ο πρώτος συνάδελφος ασθένησε το Σαββατοκύριακο 05-06/09, Δευτέρα 07/09 ειδοποίησε ότι δεν αισθάνεται καλά και την Πέμπτη 10/09 του έγινε το τεστ που βγήκε θετικό. Το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 12-13/09 ασθένησε η δεύτερη συνάδελφος. Την Δευτέρα 14/09 της έγινε το τεστ που βγήκε θετικό.
Συνεπώς όταν βγήκαν τα αποτελέσματα του δεύτερου τεστ ενημερώσαμε τους εργαζομένους και έγιναν αμέσως όλες οι απαιτούμενες ενέργειες, και πολλές επιπλέον ενέργειες και από αυτές που ζητήθηκαν από τον Ι.Ε (σύμφωνα και με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ) π.χ ζητήθηκε να κάνει η β βάρδια το τεστ και να μπει 5ημερη καραντίνα αλλά η εταιρεία έδωσε εντολή να κάνει το τεστ και η πρωινή, ώστε να κάνουν όλοι το τεστ την Τρίτη και να γίνει απολύμανση.
Το ερώτημα του σωματείου είναι γιατί άφησε η εταιρεία να περάσουν 5 μέρες για να κάνει το τεστ, τη στιγμή που σε άλλες περιπτώσεις γνωρίζουμε ότι το έχει κάνει άμεσα, ακόμη και αν διαφωνούσε ο Ι.Ε. με το τεστ , επίσης γιατί όταν έμαθε η εταιρεία το αποτέλεσμα του τεστ την Πέμπτη στο πρώτο κρούσμα δεν ενημέρωσε τους εργαζόμενους και δεν έγινε απολύμανση στο τμήμα;
Η εταιρεία ακολούθησε τις οδηγίες του Ι.Ε., καθώς εκείνος έκρινε ότι δεν υπήρχε λόγος να γίνει άμεσα το τεστ (εδώ εκφράστηκε και η άποψη από την εταιρεία ότι θα μπορούσε να έχει γίνει άμεσα το τεστ). Ήταν θέμα προσωπικών δεδομένων. Η εταιρεία δεν ήθελε να στοχοποιηθεί ο συνάδελφος. Επίσης δεν ήθελε να δημιουργηθεί πανικός στους συναδέλφους με ενδεχόμενο να μην θέλουν να μπουν στο τμήμα για να δουλέψουν. Έγινε η ιχνηλάτηση από τον Ι.Ε, με τρόπο που να μην εκθέσει τους εργαζόμενους. Βρέθηκε μία ύποπτη επαφή που της έγινε το τεστ και βγήκε αρνητικό. Απολύμανση η εταιρεία έκανε την Παρασκευή 11/09 το βράδυ μετά την λήξη των βαρδιών.
Το σωματείο ανέφερε, ότι σύμφωνα με την εταιρεία, έγινε απολύμανση στο τμήμα αφού είχε περάσει μία ημέρα που οι 2 βάρδιες του τμήματος είχαν δουλέψει κανονικά χωρίς να ξέρουν τίποτα. Δεν σκέφτηκε ότι έβαζε σε κίνδυνο τους εργαζόμενους με το να μην τους πει τίποτα, και ότι, τους στέρησε και το δικαίωμα να προστατεύσουν τους δικούς τους ανθρώπους; Και ενώ είχε στα χέρια της την καλύτερη ευκαιρία να ευαισθητοποιήσει τους εργαζόμενους για να κάνουν σωστή χρήση της μάσκας προτίμησε να μην πει τίποτα και να τους επιβάλει πάνω στον πανικό της την Παρασκευή 11/09 το μεσημέρι τιμωρίες.
Και τελικά ενημέρωσε τους εργαζόμενους 4 μέρες μετά το πρώτο θετικό τεστ και αφού πρώτα είχε μάθει για το δεύτερο θετικό τεστ και έπρεπε η απογευματινή βάρδια σύμφωνα με τις οδηγίες του Ι.Ε. και του ΕΟΔΥ, να κάνει το τεστ και να μπουν καραντίνα για 5 μέρες. Συνεπώς το σωματείο υποθέτει ότι εάν δεν υπήρχε το 2ο κρούσμα, δεν θα έλεγε τίποτα η εταιρεία για να μην στοχοποιηθεί ο συνάδελφος και να προστατέψει τα προσωπικά του δεδομένα όπως είπε, γιατί σε διαφορετική περίπτωση το ζήτημα για την εταιρεία θα ήταν πότε χρονικά θα συνέφερε να στοχοποιηθεί ο συνάδελφος.
Η θέση της εταιρείας και σύμφωνα με τον Ι.Ε, ήταν ότι είχε περάσει αρκετό διάστημα από τη στιγμή που είχε νοσήσει ο πρώτος συνάδελφος και δεν υπήρχε κίνδυνος για τους συναδέλφους. Οι έφοδοι στα λεωφορεία και οι τιμωρίες της Παρασκευής ήταν σύμπτωση.
Η εταιρεία εδώ και μήνες έχει επιβάλλει αυστηρή εφαρμογή μέτρων πολύ πιο αυστηρών από της πολιτείας, και δύο φορές έχει ζητήσει και έχει χρηματοδοτήσει καθολική εξέταση των εργαζόμενων με τεστ συμπτωμάτων. Η διαδικασία που ακολούθησε η εταιρεία ήταν σύμφωνη με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ και του Ι.Ε. ‘Έγινε απολύμανση σε όλους τους χώρους. Επίσης δεχτήκαμε τηλεφώνημα από την περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας , η οποία εξέτασε τις κινήσεις μας και μας έδωσε συγχαρητήρια για τον τρόπο που χειριστήκαμε την κατάσταση. Δεν αποκρύφθηκε κανένα κρούσμα και μάλιστα στάλθηκε αμέσως επιστολή και στους πελάτες μας για να είναι ενήμεροι.
Η άποψη του σωματείου είναι ότι η εταιρεία έχει πάρει μέτρα αλλά με μεγάλη καθυστέρηση όπως οι μάσκες και τα τεστ, και όχι στο βαθμό που έχουμε ζητήσει σαν σωματείο ώστε να πετύχουμε την όσο δυνατόν καλύτερη προφύλαξη των εργαζομένων. Αλλά με την διαχείριση που κάνατε στο πρώτο κρούσμα και τους εργαζόμενους βάλατε σε κίνδυνο, και τους εαυτούς σας, γεγονός που αδικεί τα όσα μέτρα έχετε πάρει.
Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ